четвер, 4 лютого 2016 р.

sizin ev dağınık mı?

Biz çocuğuz oyun oynamayı çok severiz. Bu eğitimimizin en önemli parçası. Ve oyun oynarken bazen toplu bir oda nasıl olmalı unutuyoruz. Biz tabi ki de odamızı nasıl toplamalıyız öğrenmek istiyoruz ve dağınık bir evde yaşamak çok zor anlıyoruz ama sevgili yetişkinler bize kendi dünyamızı ve kendi düzenimizi kurmak için izin verebilirsiniz değil mi? belki bizim düzenimiz sizinkine benzemez ama bizim gelişimimiz için bu çok önemli bir şey.

Uyumsuz şeyleri birleştirmeyi severiz
Bir bebek, lego parçaları oyuncak bir tencere ile bir kule kurabiliriz
Annemizin kremini koltuk altımıza sürebiliriz mesela
Babamızın maketini parçalara ayırabiliriz...

Bizim yaratıcılık ve düşünme yeteneklerimizi geliştirmemiz açısından önemli şeyler bunlar.

Daha önce söylemiştim size çok mutlu bir çocuğum ben.  dağınıklık yapabilirim ama tek koşulum var: oyun bitince her şeyi toplarım. İki yıl önce benim herhangi bir sorumluluğum yoktu annem ve babam oyuncaklarımı toplamak zorundaydım ama şimdi onları örnek aldım ve nasıl olsa toplamam gerektiğini öğreniyorum. Annem de bana her zaman küçük işler veriyor öğrenmeme yardımcı oluyor, mesela;


  • köpeğime mama vermek
  • kahvaltı için yumurta kırmak
  • meyve salatası gibi basit şeyler hazırlamak ve sonra ailece yemek
  • çatal ve kaşıkları sofraya getirmek
  • annem/babam çamaşır asınca onlara yardım etmek
  • ıslak mendil ile masayı silmek  gibi işler.
Bu beni çok mutlu ediyor ve ailemizin önemli  parçası hissettiriyor. 
  

Немає коментарів:

Дописати коментар